Svar på Evelinas (och säkert fler) fråga!

Hej Alexia, hemskt ledsen över att jag kommer ställa en privat fråga nu, men eftersom jag följt din blogg länge så kan jag inte låta bli att undra... Din pojkvän... och du... är det slut? och, i så fall, hur klarar du att efter så många år ihop ändå vara så pass stark och ha en fantastisk karismma, utan att gräva ned dig själv och bli deprimerad över "åren som gått" med partnern? jag befarar nämligen att jag måste sätta slut på mitt egna förhållande, då jag inte längre finner en särskild lycka i det. jag vet att jag till en början kommer att ångra mig, men jag är säker på att det i långa loppet kommer bli min "befrielse" och att jag kommer hitta den riktiga lyckan så småningom. Hej Evelina :) Jag respekterar att ni vill veta sånt eftersom ni följt bloggen och typ "känner mig" Ja vi har tillsammans kommit överens om att vi ska ta tag i våra egna liv först och främst. För första gången tänkte jag på mig själv, jag är väldigt omtänksam och får dåligt samvete så fort jag ser eller hör att någon mår dåligt, men denna gång satte jag mig själv först. till slut kommer man till en punkt när man börjar tänka! Jag har själv aldrig träffat en person som är lika envis som jag är och har jag bestämt mig för någonting blir det så, jag velar inte, jag ändrar mig inte, det finns alltid en anledning varför man gör vissa saker, ingen av oss skulle ta ett sånt beslut utan att verkligen veta att det var rätt! Nu är det så klart jobbigt man blir ledsen, men jag vet att detta är det bästa vi kunnat göra både för honom och mig själv, vi båda reagerade fantastiskt bra. Jag har inte varit så här lycklig på länge, jag andas för första gången på länge, jag bara är och trivs med mitt liv! Du bestämmer själv hur du ska må, ingen annan ska få bestämma över dig, låt ingen annan människa styra ditt liv, ta tag i det själv och känn efter innerst inne vad du vill, jag vet att du vet! Livet är så kort, det finns för mycket saker som tar ens energi, men gör dig av med dem och det som gör tar den energin och umgås istället med folk som ger dig glädje och alltid ställer upp, du kommer verkligen att märka det om du tar ett beslut som drastiskt förändrar ditt liv, vissa ställer upp vissa inte! Som tur är har jag helt underbara vänner som alltid finns där, jag älskar dem! Jag önskar dig all lycka och hoppas verkligen att du lyssnar på dig själv, jag kan lova dig att tiden läker dina sår och du kommer aldrig ångra någonting som ditt hjärta säger att du ska göra, däremot om 10 år när du sitter fast med barn, hus och allt vad det innebär, DÅ kommer du ångra dig att du inte lyssnade på Alexia haha! Du är stakt! Stor kram Alexia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0