Hur sminkar jag mig?! och i min väska!

Jag brukar få frågor om mitt smink och mitt hår så därför tänkte jag göra ett inlägg om mitt smink idag (om mitt hår finns i sidokolumnen)

1. Jag startar med att smörja mitt ansikte med fukt från babor (vitamingegga) och en skyddande dagkräm från Elsa hjoronemus.

2. Jag lägger Ysl (nr 2) conceler under ögat.

3. Vardag: Jag tar ID mineralpuder i ansiktet samt borstar på Guerlain solpuder i ansiktet. Lite rouge också! Fest: Tar puder från kanebo också för att få porslinslook!

3. Jag lägger min krämiga eyeliner från Guerlain, lägst övre fransraden, borstar ut den lite så den går upp mot globlinjen. Samt lägger eyeliner på inre sidan av ögat.

4. Jag böjer mina fransar med böj från Shiseido, och lägger på några lager maskara. Låter torka och lägger på ett till.

5. Har nästan alltid bara någon fuktgegga på läpparna, typ idomin, vaselin men ibland lägger jag på lite läppglans

Är det fest sotar jag nästan alltid mina ögon och sätter på lösfransar i kanterna!
ps. Glöm inte att tvätta dina sminkborstar i ggr/veckan!



Detta har jag med mig i väskan :) Parfym från victorias secret, ibland om jag vill ha färg på läpparna har jag 2 i säkerhets skull i väskan från make up store:) och just idag hade jag mitt kanebopuder också eftersom jag ska fixa mig inför kvällen på jobbet!





I min väska finns, kalender LV, Mobil Blackberry, Plånbok/clutch Balenciaga, paraply Totes, vatterflaska (kom inte med) kameragrejer, kamera, desinfektionskräm, handkräm, läppgrejer, fullproppad sminkväska och pennor hubba bubba och annat skit  Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0