Återhämtning efter träning!

Nu mina vänner ska jag börja vara duktig med kost innan och efter träning! Innan träning har jag nästan alltid varit ganska duktig, äter lite frukt, keso lite nötter och så kanske proteindrink... Däremot brukar jag bara slänga ihop en sallad till middag som kanske inte riktigt innehåller allt kroppen behöver för återhämtning. Får man inte i sig tillräckligt med protein efter träning vet ni vad som händer, då kan kroppen börja bryta ner muskler istället för att bygga och det vill vi ju inte!

Om man inte får i sig tillräckligt mycket energi och protein hamnar kroppen i ett tillstånd som leder till minskad muskelmassa. detta beror på att kroppens "svältmekanismer" förbränner våra muskler som energi, samtidigt som kroppen lättare lägger på sig fett! Vassleprotein är överlägset alla andra protein för att stoppa kroppens svältmekanismer och kroppsnedbrytning.

Rekommenderar detta protein efter träning, innehåller 105 kal per portion och jag tycker den är godast i blender med minimjölk :) + lite kanel för smaken!

 Whey 100 ca 270:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0