Firade lucia med hemlösa..

Nu har jag slängt i mig en efterlängtad lunch för att hinna göra ett inlägg om min mysiga förmiddag! Jag jobbar ju på marknadsavdelningen på ett stort företag och vi sponsrar Stadsmissionen, men ist för att bara ge pengar kom jag och min Chef på att vi borde ge dem något fint nu i juletid, så vi hade fixat lussekatter, pepparkakor, kaffe, julmust och en varsin julklapp, alla 150 personer gick därifrån med en varsin mössa och vantar :) De var så glada  Känns som jag samlat mycket karma dessa dagar :) kyrkan 2 gånger och fika till hemlösa haha

Det jag blir fascinerad av är att när man pratar med dem så har alla en riktigt tung och jobbig livshistoria att berätta, ex. Billy som blev hemlös som 9 åring började ta amfetamin som 10 åring och föräldrar som dog i samma veva, men han stod där idag 25 år senare och var hur glad som helst, så fantastiska människor som orkar kämpa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0